Przykłady modeli aut, w których montujemy instalacje LPG
W branży auto gaz działamy od 1999 r. Przy montażu nowej instalacji polecamy sekwencyjny wtrysk gazu, serwisujemy większość instalacji LPG, które są i były montowane w Polsce, jak również za granicą.
Dla przykładu samochody popularne, auta luksusowe oraz auta ekskluzywne, w których założone przez nas instalacje LPG sprawdzają się b. dobrze -
ACURA: TL 3.2 V6
ALFA ROMEO: Giulietta 1.4 , Mito 1.4 , 145 1.6 16V , 146 1.8 , 147 1.6 T.Spark , 156 2.5 V
AUDI: A3 1.8 , A4 1.4 , A4 1.8T , A4 3.0 V6 , A6 2.0 , A6 2.8 V6 , A8 4.2 V8 , sportowe TT 1.8
BMW: 316i , 318 1.8 , 318 Compact 1.8 , 320 E46 2.0 , 325 2.5, 328i xDrive 2.8, 330 3.0, 520 2.0, 525 2.5, 530i 3.0, 540i 4.4 V8 , 735i 3.6 , X3 2.5 , X3 3.0 , X5 3.0 , X5 4.4 V8
|
Listwa wtryskowa instalacji LPG założonej w popularnym Fordzie Escorcie
|
|
CHEVROLET: Aveo 1.4 , Captiva 2.4 , Cruze 1.8 , Evanda 2.0 , Lacetti 1.6 , Orlando 1.6
Kompaktowe Audi TT; instalacja KME
|
Instalacja LPG (2015), Volvo V70 XC
|
CITROEN: C3 1.6 , C4 Picasso 2.0 , C5 1.8 , Xantia 2.0 , Xsara Picasso 1.6 , Berlingo 1.6 16V
DACIA: Logan 1.2 16V , Logan 1.4 MPI , Sandero 1.4 , Duster 1.6 16V
DAEWOO: Matiz 0.8 , Lanos 1.5 , Lanos 1.6 16V , Leganza 2.0 , Nubira 1.8 , Nexia 1.6 , Tacuma 1.6
DODGE: Ram 1500 5.7 Hemi , Caravan 3.3 V6 , Caravan 3.8 V6 , Durango 5.9 V8
FIAT: Brava 1.4 , Bravo 1.4T , Panda 1.1 , Grande Punto 1.2 16V , Linea 1.4 , Marea 1.6 16V , Siena 1.4 , Stilo 1.8 16V
FORD: Mondeo 1.8, Focus 1.6, Fiesta 1.4, Galaxy 2.3, Fusion 1.4 , Cuguar 2.5 V6 , Explorer 4.0 , F 150 4.2 V6 , Edge 2.0T Ecoboost 240 KM 4x4
HONDA: Accord 1.8, Accord 2.0, Accord 2.4, Civic 1.4, Civic 1.6 , Civic 1.8 , CR-V 2.0 , CR-V 2.4 , Jazz 1.4, Legend 3.5
HYUNDAI: Coupe 2.0 , I20 1.3 , I30 1.4 , IX35 1.6, Santa Fe 3.5 V6 , Sonata 2.4
INFINITI: FX 35 3.5 V6
|
Nawiercenie kolektora pod dysze LPG wymaga dużej precyzji niezależnie od tego czy przyjeżdżają do nas auta popularne czy też samochody luksusowe lub ekskluzywne
|
|
JAGUAR: X-TYPE 3.0 V6
JEEP: Cherokee 3.7 V6 , Grand Cherokee 3.7 V6 , Grand Cherokee 4.0 V6 , Grand Cherokee 4.8 V8 , Grand Cherokee 5.7 Hemi, Liberty 3.7 V6 , Wrangler 2.5
KIA: Ceed 1.4 16V , Ceed 1.6 16V , Cerato 1.6 16V , Sorento 3.5 V6
LANCIA: Lybra 1.8 , Kappa 2.0 20V
LAND ROVER: Freelander 1.8 , Freelander 2.5 V6 , Range Rover 4.6 HSE , Discovery 4.0 V8
LEXUS: IS 200 2.0 , RX 300 3.3 V6 , LS 400 4.0
MAZDA: Mazda 3 1.6 , Mazda 3 2.3 , Mazda 5 2.0 , Mazda 5 2.3 , Mazda 6 2.0 , Mazda CX-7 2.3 , Mazda CX-9 3.7 V6
MERCEDES BENZ: 1.8 Kompresor , A klasa 1.6 , C klasa 2.0 , CLK 200 2.3 , E 200 Kompresor 2.0 , ML 320 3.2 V6, S 350 3.5 V6
MITSUBISHI: Carisma 1.6 , Lancer 1.8 , Eclipse 2.4 , Outlander 2.4
|
Dysze długie do LPG (po lewej) lub dysze kierunkowe (po prawej) stosujemy w niewielu autach - zazwyczaj wystarczają standardowe dysze krótkie (foto kolektora powyżej). Dysze długie stosujemy w kolektorach gdzie doloty wtryskowe są na tyle długie, że zastosowanie standardowych dysz powodowałoby: duże spalanie gazu, nieprawidłową pracę na LPG i utratę mocy silnika.
|
|
NISSAN: Almera 1.5 , Almera 1.8 , Juke 1.6 , Murano 3.5 , Note 1.6 , Primera 1.8 , Primera 2.0 , Qashqai 1.6 , Quest 3.5
OPEL: Astra II 1.6 , Astra II 1.8 , Astra III 1.4 Turbo , Astra III 2.0 T , Corsa 1.2 , Frontera 2.4 , Meriva 1.6 , Vectra 1.6 , Vectra 1.8 , Vectra B 2.0 , Vectra B 2.5 V6 , Vectra C 1.8 , Zafira 2.2 , Insignia 1.8
PEUGEOT: 206 CC 1.6 , 307 SW 2.0 , 308 1.6 , 406 1.8 , 406 2.0 , 406 3.0 V6 , 407 2.0 , 607 3.0 V6
RENAUL:: Clio 1.2, Clio 1.4, Espace 2.0 T, Kangoo 1.6, Laguna 1.6, Laguna 2.0, Laguna 3.0 V6, Megane 1.4, Megane 1.6, Megane 2.0 Turbo, Megane Scenic 1.6, Thalia 1.4
ROVER: 214 1.4 , 75 1.8 16V
SAAB: 9-3 1.8 , 9-3 2.0 Turbo , 9-3 Aero 2.0 Turbo , 9-5 2.3 T
SEAT: Alhambra 2.0 , Altea 1.6 , Cordoba 1.4 , Leon 1.8 Turbo, Toledo 1.8 16V
SKODA: Fabia 1.2 12V , Fabia 1.4 , Octavia 1.6 , Octavia 1.8 Turbo , Roomster 1.4 , Superb 1.8 Turbo , Superb 2.8 T
SUBARU: Forester 2.0, Forester 2.0T, Forester 2.5T, Legacy 2.0, Legacy Outback 2.5, Tribeca 3.6
SUZUKI: Grand Vitara 2.0 , Grand Vitara 2.7 , Swift 1.3, Swift MK6 1.5
|
Trzy zdjęcia powyżej Audi A6 2.7 Biturbo Quattro - auto b. wymagające: pod maską 2 turbiny i 270 KM Zastosowana instalacja LPG: Stag 300ISA 2, reduktor KME R2 TWIN do 408KM, wtryski Hana 2002, dysze kierunkowe.
|
|
Uwagi o instalacji LPG w Audi A6: Budowa kolektora w tym aucie wymaga zastosowania dysz kierunkowych, które podają gaz dokładnie w te miejsca, gdzie jest wtryskiwana benzyna. Dzięki starannemu doborowi całej instalacji LPG i zastosowaniu dysz kierunkowych, silnik Audi pracuje dokładnie tak jak na samej benzynie - nie ma straty mocy, a spalanie gazu jest tylko o 10 % wyższe od spalania benzyny. Uwaga - można powiększyć wszystkie nasze zdjęcia.
TOYOTA: Auris 1.6 VVT-i , Avensis 1.6 , Avensis 1.8 , Camry 2.4 , Corolla 1.4 VVT-i , Corolla 1.6 VVT-i , Corolla Verso 1.8 , Prius hybryda , Verso 1.8 , RAV4 2.0 , Land Cruser 4.0 V6 , Sienna 3.5 V6
VOLKSWAGEN: Bora 1.6 , Bora 2.0 , Golf III 1.6 , Golf IV 1.4 , Golf IV 1.6 , Jetta 1.6 , Passat 1.8 Turbo , Passat 2.0 , Passat 2.6 V6 , Sharan 2.8 V6 , Touareg 3.2 V6 , Touareg 4.2 V8
VOLVO: 850 2.0 , 960 2.3T , S40 2.0 , S60 2.4T , S60 2.5T , S80 3.0 Bi-Turbo , V40 1.8 , Volvo V70 XC , V70 2.4T , XC70 3.2 , XC90 3.2
|